lauantai 4. huhtikuuta 2015

Jeesus on ylösnoussut

Sinulle, joka etsit, etkä tiedä mitä etsit. Itket yksinäisyyttäsi. Murehdit menneitä. Kannat taakkaa tulevasta. Etkä tiedä, kuka koskettaisi sisimpäsi kannelta. Tiedät vain kaiken särkyneen. Olet epätoivoinen. Murtunut. Vaikeroit, toivoni on mennyttä.
Sinulle kuuluu Pääsiäisen riemullinen sanoma. Kuule kuinka Jeesus kuiskaa: Liisa, Pekka, Emilia, Aleksi. Tässähän minä olen ihan sinun vierelläsi. Hauta ei voinut minua pidättää. Kärsin tähtesi ristinpuulla, minut haudattiin ja olen ylösnoussut. Olen kanssasi joka päivä maailman loppuun asti.
Jeesus elää, Jeesus elää. Jeesus on ylösnoussut, kuolemalla kuoleman voitti. Hallelujaa.
Joh.20:11. Mutta Maria seisoi haudan edessä ulkopuolella ja itki. Kun hän näin itki, kurkisti hän hautaan 12. ja näki kaksi enkeliä valkeissa vaatteissa istuvan, toisen pääpuolessa ja toisen jalkapuolessa, siinä, missä Jeesuksen ruumis oli maannut. 13. Nämä sanoivat hänelle: "Vaimo, mitä itket?" Hän sanoi heille: "Ovat ottaneet pois minun Herrani, enkä tiedä, mihin ovat hänet panneet."
14. Tämän sanottuaan hän kääntyi taaksepäin ja näki Jeesuksen siinä seisovan, eikä tiennyt, että se oli Jeesus. 15. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, mitä itket? Ketä etsit?" Tämä luuli häntä puutarhuriksi ja sanoi hänelle: "Herra, jos sinä olet kantanut hänet pois, sano minulle, mihin olet hänet pannut, niin minä otan hänet." Jeesus sanoi hänelle: "Maria!" Tämä kääntyi ja sanoi hänelle hebreankielellä: "Rabbuuni!" se on: opettaja.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hyvä blogi ajankohtaisesta aiheesta-

Kyllikki kirjoitti...

Politikonkin on pysyttävä ajassa ja tiedettävä myös kristillisen perinteen ja uskon perusteet.
Anonyymi kirjoittajille en yleensä kommentoi. Kyllikki